2.10.11

Dara Si Saodah

Sudah 3 hari Saodah mengurungkan dirinya di dalam bilik. Entah makan entah tidak. Entah mandi entah tidak. Itu satu hal. Solat ke tidak itu hal yang lagi penting. Kita husnuzhon sajalah bahawa sekarang dia tengah ABC (Allah Bagi Cuti).

Mak bapak Saodah dah mula risau. Dah macam-macam cara dipujuknya, tetap Saodah tak cair. Betapa berlubangnya hati Saodah macam keju tatkala Salim memutuskan hubungan mereka. Sehingga saat ini, Saodah masih belum dapat menerima hakikat.

"Saodah. Sudahlah tu. Bawak bawak mengucap."
"Saodah ooo Saodah. Dengar tak ni?"
"Saodah. Mak nak kau tahu bahawa masih ada orang sayang yang kau."

"Huh! Siapa?" Saodah tiba-tiba merespons seperti harapan kembali nak berbunga.

"Kau keluarlah dulu tengok siapa yang datang ni."

Perlahan-lahan pintu biliknya dibuka. Takut juga kalau-kalau ibunya hanya buat scam. Memang padahlah kalau main-main scam dengan Saodah.

Saodah lihat ruang tamu rumahnya dipenuhi orang. Orang yang macam dia kenal. Dia juga nampak satu muka yang dia sangat kenal. Ya! Itu Salim. Tak syak lagi.

"Saodah! Bukan gua saja-saja nak tinggal lu."
"Tapi gua tak mau hubungan kita ini terus Allah murka."
"Gua dah tak mau kita buat dosa kering lagi."
"Jadi gua ambil keputusan untuk kita halalkan hubungan ini. Amacam? Ada bran?"

Sambil menguntum senyuman, Saodah kata, "Cilakak lu Salim!"

Salim membalas, "K!".

Islam Agamaku, Malaysia Negaraku, I Love U.

23 Komplen:

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Sudah 3 hari Saodah mengurungkan dirinya di dalam bilik. Entah makan entah tidak. Entah mandi entah tidak. Itu satu hal. Solat ke tidak itu hal yang lagi penting. Kita husnuzhon sajalah bahawa sekarang dia tengah ABC (Allah Bagi Cuti).

Amin Baek berkata... [Reply]

mantap Salim ini..hehe

tuan blog ada bran x?ahah


"K!!"

Tanpa Nama berkata... [Reply]

baik rupanya Salim. ingatkan macam sesetengah lelaki lain. =P

fuad ansari berkata... [Reply]

Salim ke Saling?? (",)

Macam cerita zaman dulu2 je.. nama pun macam nama orang2 lama... (",)

p/s: nak jalan2 carik salim kat tasik kenyir esok.. insyaAllah..

rozanna.rizwan berkata... [Reply]

aku nak macam ni. halalkan hubungan. eheh. doakan aku tahun depan okay. :D

Hazwan Arif berkata... [Reply]

hebak saleng!!

Tanpa Nama berkata... [Reply]

Salim dah 4 bulan IPB ke blom?
klo belom..pgi IPB dulu deh....

kopiah senget

Hidayatullah berkata... [Reply]

mmg nota siku btol la.. pendek tol cite

CahPen berkata... [Reply]

Wah! Brutal la minah ni..
Cilakak lu!
:D

Amira Amair The Poyos berkata... [Reply]

Aku pn hmpir nk halalkan hubungan aku ni..hg doa yg trbaik utk taun dpn k..
muahahhahhahah

eiffel berkata... [Reply]

kehkehkeh

School Of Tots berkata... [Reply]

Salim ni suci dalam debu rupanya...he he.

Norsha berkata... [Reply]

salim, salim.....gentlemen rupanya ko...mcm tu la....

..::♥hidayati♥::.. berkata... [Reply]

so sweet la tu (",)

CS berkata... [Reply]

salim yg best~~

nam berkata... [Reply]

penat2 jer saodah kecewa..

rupa2nya salim buat super suprise..

macho la salim.. (",)

Ismi Ijmi berkata... [Reply]

salim....salim...
saodah ni ganas jugak eh.
ABC tak abes lg kot.

Bijen M. berkata... [Reply]

FUAD A.,
Serius nak mai?
Roger ambe.
Esok jemaah paddle Pakistan masuk tempat ambe.
Ada baca karkuzari Mesyuarat Nizamuddin.
Emel nombor tipon tuan ke saya.

menusuk hati berkata... [Reply]

lu patut banyak belajar daripada si salim tu bro..belajar jadi macho

PK berkata... [Reply]
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Pencari Cinta Sejati berkata... [Reply]

Patutnya, Saodah menikahi Salim mengikut sunnah Nabi daripada jiwa terus gundah tanpa hala tuju.

siti fairos jaafar berkata... [Reply]

mmg cilakak lu salim..hahaha..tajuk post wat saspen je..huh!

Nurul Ain Anuar berkata... [Reply]

smart cter neh.. mesti saodah terharu sampai nangis. hee ^^

Related Posts with Thumbnails